Wycieczka do Torunia

W dniach 3-4.10.2024r. klasy 5a, 5b, 6a i 6b wraz z niezłomnymi wychowawczyniami p. Agnieszką Karpińską, p. Agnieszką Sollich i p. Barbarą Kacprowską, wybrali się na dwudniową wycieczkę do Torunia.
Toruń to miasto pełne zabytków, z piękna historią oraz wyjątkową zabudową. Na początku spotkaliśmy się z przewodnikiem i rozpoczęliśmy zwiedzanie zabytków Starego Miasta:
• Spacer po rynku staromiejskim, który od stuleci pozostaje głównym punktem Torunia (Ratusz, kamienica pod Gwiazdą pomnik Kopernika, Flisaka, Dom Mikołaja Kopernika, Dwór Artusa, katedra pw. św. Jana Chrzciciela i Jana Ewangelisty.
• Średniowieczne mury obronne (3 bramy, 9 baszt)
• Krzywa Wieża
• Nocleg w Hotelu Gromada
• Pobyt w Żywym Muzeum Piernika – Toruńskie Żywe Muzeum Piernika to pierwsza tego typu interaktywna placówka w Europie, istnieje od 2006 roku i mieści się
w samym centrum miasta – przy ulicy Rabiańskiej 9 – 199 kroków od pomnika Kopernika. Uczestnicy nie tylko mieli okazję poznać historię i tradycję, ale też wzięli udział w warsztatach z wypieku tego cudownego ciasta.
• Pobyt w Domu Legend Toruńskich podczas, którego przeżyliśmy prawdziwą podróż w czasie, do dawnego Torunia. Dom Legend Toruńskich to połączenie interaktywnego muzeum i teatru. Miejsce, które pozwoliło przenieść się w świat magicznych opowieści o mieście i jego historii. Legendy nie wystarczy usłyszeć, legendą trzeba przesiąknąć!
• Pobyt w toruńskim Planetarium na seansie pt. „Zostać astronomem” sprawił, że
z zainteresowaniem obejrzeli go nasi uczniowie To znakomita okazja, by poznać współczesne efekty pracy astronomów i uświadomić sobie, ile zawdzięczamy ich odkryciom. Seans ten oparty jest na pięknych animacjach Kosmosu i unikalnych ujęciach filmowych z obserwatoriów na całym świecie.
• Wieczorem wybraliśmy się na spacer po Starówce, obejrzeliśmy pokaz multimedialnej fontanny „Cosmopolis”, przeszliśmy się mostem i bulwarem filadelfijskim wzdłuż Wisły.
Widoki Torunia zapierały nam dech w piersiach. Wszyscy świetnie się bawiliśmy, chociaż pogoda była kapryśna. Zmęczeni ale z uśmiechami i piosenką na ustach szczęśliwie dotarliśmy do domu. Dziękujemy wszystkim, którzy mieli udział w tej cudownej wycieczce za mile spędzony czas. Do zobaczenia na kolejnych szlakach.