Matematyka w terenie
Uczniowie klasy 2 a utrwalali znajomość cyfr rzymskich i odpowiadającym im liczb w systemie arabskim w zakresie 12. Do ich tworzenia wykorzystali patyczki znalezione w parku. Dzieci współpracowały w zespołach dwu- i trzyosobowych. Po tej części zajęć uczniowie rozpoczęli poszukiwanie liczb w przestrzeni parkowej. Znaleźli je na zegarze przy altanie oraz przed rektoratem Uniwersytetu w Siedlcach. Tam mogli jeszcze raz sprawdzić swoje umiejętności poprzez ustawienie się na rozpoznanej przez siebie liczbie. Dzieci były bardzo zadowolone z takiej formy nauki! Praca na świeżym powietrzu i możliwość wykorzystania naturalnych materiałów, takich jak patyczki, sprawiły, że nauka stała się dla nich bardziej angażująca i zabawna. Współpraca w zespołach również przyczyniła się do pozytywnych doświadczeń, ponieważ mogły wspólnie rozwiązywać zadania i uczyć się od siebie nawzajem.
Tekst i zdjęcia: p. Małgorzata Bieluga