Palcem po mapie
Jedną z form pracy z dziećmi w kształceniu zintegrowanym jest metoda projektów. Zrodziła się ona na przełomie XIX i XX wieku i była reakcją na nauczanie tradycyjne, zarządzane odgórnie. Dzięki niej miały zostać stworzone warunki, w których uczniowie zdobywaliby wiedzę samodzielnie, przez formułowanie problemu, samodzielne planowanie sposobu jego rozwiązania i w końcu kreatywne rozwiązanie.
Dnia 17.06.2021r. w klasie 2a zakończył się projekt edukacyjny – Kontynenty. Dzieci pracowały w grupach czteroosobowych. Za zadanie miały przygotować najciekawsze informacje dotyczące wybranego kontynentu. Wspólnie mogliśmy, choć przez chwilę, odwiedzić: Amerykę Południową, Azję, Europę z pięknymi Włochami, Australię, Afrykę. Uczniowie doskonalili umiejętność współpracy w grupie, doboru wiadomości oraz umiejętności zaprezentowania nabytej wiedzy. Po zakończonym projekcie uczniowie wiedzą, że nauka to: być – aspekt indywidualny, czyli umiejętność osobistej odpowiedzialności, uczyć się, aby wiedzieć – aspekt poznawczy, jak łączyć wiedzę ogólną z możliwością zgłębiania niewielkiej części wybranej przez siebie i interesującej innych, uczyć się, aby działać, czyli aspekt poznawczy – selekcjonować i umiejętnie pracować w zespole, uczyć się, aby żyć wspólnie – aspekt społeczny, czyli nabywanie umiejętności wzajemnego zrozumienia rzeczy ważnych.