p. Patrycja Cabaj
Plan pracy pedagoga specjalnego
8.00 – 15.30 | Poniedziałek |
11.30 – 16.00 | Wtorek |
8.45 – 11.15 | Środa |
10.30 – 16.00 | Czwartek |
10.30 – 14.30 | Piątek |
WTOREK: 10.30-11.30 | KONSULTACJE |
* według bieżących potrzeb
Grafika: Pedagog specjalny obowiązki, https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjFakGeOmLh3owYiHSyNuC7Ejf5NxHlHYkK8vA8jTJwxDMZlnYj8PHdyon1qEXJnu84ubpgqwGID82yamim8LQDIWYh0OJULoFznBwlyzrCqXmGTusZ7kuLi9Oe29A7OPT9vCKlkj8mZPC7JAIzm1irxkBLlcA2OhYfC9aKhAPlSSCoRFO9AapejDT0jw/s2048/299732348_5635927533105720_5887515381200273098_n.jpeg,
Emocje i relacje
Emocje i relacje to istotny obszar w życiu każdego człowieka – to nasze codzienne funkcjonowanie i zdrowie psychiczne. Dla małego dziecka i dziecka w wieku wczesnoszkolnym rodzice to najważniejsze osoby w życiu. W wieku nastoletnim preferencje już się nieco zmieniają, jednak nawet nastolatki, które tak dążą do niezależności, będą poszukiwać poczucia bezpieczeństwa, stałości i wsparcia u opiekunów.
Z pewnością niejeden rodzic powie, że kocha swoja pociechę i traktuje to, jako coś oczywistego, dlatego nie czuje potrzeby, żeby mówić dzieciom o swoich uczuciach. Dziecko jednak potrzebuje usłyszeć, że jest kochane, akceptowane, wartościowe. Ważne jest, aby dziecko usłyszało „kocham cię”, a nie „kocham cię, gdy…”, „kocham cię za …”.. Mów je dziecku, zwłaszcza wtedy, gdy jego zachowania są trudne do zaakceptowania. Słowa dają siłę i moc.
Infografika: Co warto mówić dziecku,https://pl.pinterest.com/pin/477240891774623498/ (dostęp 6.11.2022); 10 pozytywnych tekstów, na które czekają twoje dzieci, https://pl.pinterest.com/pin/477240891774623519/, (dostęp 6.11.2022); 20 zdań, które warto mówić dziecku, https://pl.pinterest.com/pin/477240891774623496/, (dostęp 6.11.2022)